Малки, странно чаровни и с големи очи – Labubu се превърна в истински хит и в България. Тези колекционерски фигурки и ключодържатели се срещат все по-често по чанти, раници и социални мрежи, а някои модели достигат цена от над 100 лева.
Манията започва в Азия и по-конкретно от Китай, където стои гигантът Pop Mart. Фигурата Labubu е създадена от хонконгския артист Kasing Lung като част от артистичната вселена “The Monsters”. С нейното глобално разпространение Pop Mart се превръща в бизнес империя, а нейният основател Уанг Нинг – в милиардер. Продават се и кутии, при който не знаеш коя фигура ще получиш.
В България интересът расте лавинообразно – както към оригиналите, така и към репликите. Едни ги намират за сладки и артистични, други – за странни. Но без съмнение Labubu се нарежда до най-обсъжданите световни трендове в колекционерските играчки.
И ако за някои това са просто ключодържатели, за други Labubu е изкуство и начин на изразяване.